איתא במסכת קידושין דף ל"א ע"א אביו אומר לו הבא לי כוס מים ואמו אומרת לו הבא לי כוס מים אביו קודם לאמו מכיוון שהוא ואמו חייבים בכבוד אביו.
"שאל בן אלמנה אחת את ר' אליעזר, אבא אומר השקיני מים ואימא אומרת השקיני מים, איזה מהם קודם, אמר ליה הנח כבוד אמך ועשה כבוד אביך, שאתה ואמך חייבים בכבוד אביך …"
וכך גם פסק הרמב"ם בהלכות ממרים בפרק ו' הלכה י"ד ובשו"ע חלק יור"ד ס' ר"מ סעיף י"ד.
והנה, ראה רמ"א חלק יור"ד ס' ר"מ סע' כ"ד, שפוסק דאדם חייב בכבוד אבי אביו, אלא שחייב בכבוד אביו יותר מכבוד זקנו.
"יש אומרים דאין אדם חייב בכבוד אבי אביו (מהרי"ק שורש מ"ד) ואינו נראה לי, אלא דחייב בכבוד אביו יותר מכבוד אבי אביו (וראיה ממדרש גבי ויזבח זבחים וגו')."
וראה בדברי רבי עקיבא איגר בשו"ע שם, וכן באליהו זוטא, מנהגים שאלה א', שחייב בכבוד אביו יותר מכבוד אביו היינו שכבוד אביו קודם לכבוד אבי אביו, ויניח כבוד אבי אביו ויעשה כבוד אביו.
זאת אע"פ דבהא גם שייכת סברא זו של הנח כבוד אביך ועשה כבוד אבי אביך -שאתה ואביך חייבים בכבוד אבי אביך, למרות כן חייב אדם בכבוד אביו יותר מאבי אביו.