ראה שו"ע חלק או"ח סי' תרע"ה סעי' ג' שמביא את שיטת בעל העיטור לפיו קטן משהגיע לחינוך מוציא את הגדול במצוות נר חנוכה.
וראה בבית יוסף, שם על אתר, דממנו עולה שכך יש לנהוג להלכה. [אמנם עיין משנ"ב שם ס"ק י"ג].
על פניו אם אכן זה הדין בהדלקת נר חנוכה הרי שה"ה צריך להיות גם לגבי קריאת המגילה לפיו קטן שהגיע לחינוך יכול להוציא הגדול.
והנה, לעניין מצוות קריאת מגילה נוקט בשו"ע בהלכות קריאת המגילה או"ח סי' תרפ"ט סעי' ב' שקטן אף משהגיע לחינוך אינו יכול להוציא גדול בקריאת המגילה.
וקשה, מאי שנא:
בין: הדלקת נר חנוכה, שקטן משהגיע לגיל חינוך מוציא את הגדול יד"ח המצווה.
לבין: קריאת המגילה שקטן אף משהגיע לגיל חינוך אינו יכול להוציא גדול יד"ח.